Notranja revizija storitev v oblaku
Globalni trendi kažejo na vedno večji obseg uporabe storitev v oblaku, kar organizacijam pomaga pri obvladovanju tveganj upravljanja informacijske podpore predvsem z vidika obvladovanja informacijske infrastrukture. Se pa pri uporabi krepijo druga tveganja, povezana predvsem z zanesljivostjo delovanja storitev v oblaku (zanesljivost ponudnika) in posameznimi vidiki skladnosti s predpisi. Notranja revizija mora presoditi vpliv teh tveganj na doseganje ciljev organizacije in jih – če ugotovi, da gre za ključna tveganja – vključiti v načrt dela notranje revizije. V prispevku so predstavljene osnovne značilnosti storitev v oblaku ter z njimi povezana tveganja tako z vidika uporabe kot tudi zagotavljanja storitev v oblaku. Za oba vidika so v prispevku pripravljena izhodiščna temeljna revizijska vprašanja, ki jih notranji revizor lahko uporabi pri načrtovanju obsega in pripravi delovnega programa notranjerevizijskega posla. Podani so tudi primeri gradiv za podrobnejša sodila v okviru mednarodno uveljavljenih standardov in dobrih praks.