Kaj moramo vedeti o neprekinjenem notranjem revidiranju
Organizacije, ki bodo prepoznale prednosti vpeljave neprekinjenega notranjega revidiranja in učinke na zmanjšanje tveganj, bodo stremele k razporeditvi virov za implementacijo sistema neprekinjenega notranjega revidiranja in sprotno spremljanje posameznih poslovnih procesov. S tem bo omogočeno hitrejše odkrivanje nepravilnosti in neustreznih oziroma pomanjkljivo vzpostavljenih notranjih kontrolnih postopkov. Notranjerevizijski postopki bodo z implementacijo učinkovitejši, zagotovilo notranje rev...
mag. Petra Finžgar, Vanja Hvala
SIR*IUS 6/2024
Tveganja velikega vpliva in majhne verjetnosti v zahtevah regulative
V članku raziskujemo, kako lahko organizacije ocenijo in obvladujejo malo verjetna tveganja z zelo velikim vplivom. Izhajajoč iz koncepta črnih labodov, ki ga je utemeljil Nassim Nicholas Taleb, ter dodatnih ugotovitev iz ekonomskih raziskav, članek poudarja pomembnost prepoznavanja in priprave na redke, vendar zelo vplivne dogodke. Poudarek je na kritiki obstoječih metod napovedovanja in iskanju alternativnih pristopov, ki temeljijo na odpornosti in prilagodljivosti. Članek vključuje tudi podro...
mag. Miha Ozimek
SIR*IUS 6/2024
Notranja revizija storitev v oblaku
Globalni trendi kažejo na vedno večji obseg uporabe storitev v oblaku, kar organizacijam pomaga pri obvladovanju tveganj upravljanja informacijske podpore predvsem z vidika obvladovanja informacijske infrastrukture. Se pa pri uporabi krepijo druga tveganja, povezana predvsem z zanesljivostjo delovanja storitev v oblaku (zanesljivost ponudnika) in posameznimi vidiki skladnosti s predpisi. Notranja revizija mora presoditi vpliv teh tveganj na doseganje ciljev organizacije in jih – če ugotovi, da g...
mag. Matic Štern
SIR*IUS 6/2024
Novosti pri pravilih notranjega revidiranja
V članku so predstavljene novosti pri pravilih notranjega revidiranja iz Hierarhije pravil notranjega revidiranja.
Tina Toman Pfajfar
SIR*IUS 6/2024
Revizija skladnosti varstva osebnih podatkov z GDPR-jem in ZVOP-2
V Sloveniji od 26. januarja 2023 velja Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), to je lokalna zakonodaja s področja varstva osebnih podatkov, usklajena z zahtevami Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR). Eno od načel GDPR-ja je odgovornost, kar pomeni, da je dokazovanje skladnosti za varstvo osebnih podatkov stvar upravljavca oz. obdelovalca. Iz tega izhaja, da je pomembno, da ima organizacija, ki obdeluje osebne podatke, transparenten pregled nad stanjem skladnosti varstva osebnih podatkov,...
mag. Lidija Vincekovič, dr. Muhamed Turkanović, dr. Tina Beranič
SIR*IUS 6/2024
Posebnosti ekonomike, računovodenja in poročanja javnih zdravstvenih zavodov (1. del)
Z Zakonom o javnih financah in Zakonom o nujnih ukrepih za zagotovitev stabilnosti zdravstvenega sistema ter z določili 30.a člena Zakona o zdravstveni dejavnosti so javni zdravstveni zavodi, katerih ustanovitelj je država, obvezani zagotavljati notranje revidiranje in revidiranje računovodskih izkazov. Pri izvajanju teh revizij in še posebej v okviru revizij računovodskih izkazov, ki so za revizijske družbe in javne zdravstvene zavode novost, so bila izpostavljena številna vprašanja glede poseb...
Tatjana Jevševar
SIR*IUS 6/2024
Izbira primerjalnega merila za določanje pomembnosti pri revizorjevem pregledu poročila o razmerjih s povezanimi družbami
Revizijski svet Slovenskega inštituta za revizijo je v sodelovanju z Agencijo za javni nadzor nad revidiranjem 2024 obravnaval pravila izbire primerjalnega merila za določanje pomembnosti, kadar revizijske družbe izvajajo pregled poročila o razmerjih s povezanimi družbami v skladu s 546. členom ZGD-1 in Stališčem 2.
Iz prakse za prakso (PR-REV 6-6/24)
SIR*IUS 6/2024
Odstopanja ocen vrednosti zaradi okoliščin, v katerih je potrebno ocenjevanje vrednosti po posebnih zakonskih, regulativnih ali drugih oblastvenih zahtevah, ki se razlikujejo od zahtev MSOV-jev
Odbor pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti je prejel pobudo za dodatno pojasnilo glede ocenjevanja vrednosti v okoliščinah, v kateri je treba oceno vrednosti izvesti na podlagi posebnih zakonskih, regulativnih ali drugih oblastvenih zahtev, ki se razlikujejo od zahtev MSOV-jev. Pobudo je obravnaval Odbor sekcije pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti in pripravil strokovno razlago.
Iz prakse za prakso (PR-OC 6-6/24)
SIR*IUS 6/2024
Odmera davčnega odtegljaja od plačil, izvedenih sestrski družbi, ki niso skladna z neodvisnim tržnim načelom
Iz prakse za prakso (PR-DAV 6-6/24)
SIR*IUS 6/2024
Oddaja napovedi davka na motorna vozila za vozila, namenjena za izvoz
Vprašanje oddaje napovedi davka na motorna vozila za vozila, ki so brez predhodne registracije v Sloveniji namenjena za izvoz, je obravnaval Odbor sekcije preizkušenih davčnikov in o tem pripravil strokovno razlago.
Iz prakse za prakso (PR-DAV 6-7/24)
SIR*IUS 6/2024
Računovodsko evidentiranje neizrabljenega letnega dopusta
Odbor sekcije preizkušenih računovodij in računovodij je na svoji seji obravnaval računovodsko evidentiranje neizrabljenega letnega dopusta ter o tem pripravil strokovno razlago.