Uvodnik

SIR*IUS 5/2023

Umetna inteligenca – kje smo v letu 2023

Razvoj področja umetne inteligence v letih 2022 in 2023 je vrtoglavo hiter. Ker je na 31. konferenci o revidiranju in kontroli informacijskih sistemov vrsta z umetno inteligenco povezanih tem, smo v uvodni del konference vključili kratek povzetek ključnih trendov, ki so zaznamovali leto 2023. V pričujočem prispevku predstavimo: tehnologije, ki so omogočile razvoj najbolj razširjenih modelov umetne inteligence; glavne igralce na trgu storitev umetne inteligence in njihove ključne izdelke; storitv...

SIR*IUS 5/2023

Novosti v EU-ju na področju kibernetske varnosti: od NIS 2 do kibernetske solidarnosti

Direktiva NIS je bila prvi akt, ki je področje kibernetske varnosti urejal na ravni EU-ja. Šest let kasneje je bila sprejeta nova direktiva – NIS 2, s katero želi EU dodatno izboljšati kibernetsko odpornost in odzivnost javnega in zasebnega sektorja ter Unije kot celote. Z direktivo NIS 2 je tudi uradno vzpostavljena Evropska organizacijska mreža za povezovanje v kibernetski krizi (EU-CyCLONe), ki podpira usklajeno upravljanje velikih kibernetskih incidentov. Direktiva razširja seznam zavezancev...

SIR*IUS 5/2023

EUROSAI IT working group – the power of cooperation

V prispevku je opisano delo delovne skupine za informacijsko tehnologijo pri organizaciji EUROSAI (v nadaljevanju: EUROSAI ITWG) med digitalno revolucijo in z njo povezanimi spremembami. Revizorji informacijskih sistemov se srečujemo z veliki izzivi ter pri svojem delu nenehno razvijamo nova orodja, ki nam omogočajo učinkovito in uspešno izvajanje postavljenih ciljev. V prispevku so povzeti cilji vrhovne revizijske ustanove oziroma nacionalnih revizijskih ustanov – računskih sodišč (v nadaljevan...

SIR*IUS 5/2023

Evropska strategija za podatke: regulativni okvir za upravljanje podatkov

Za spodbujanje evropskega gospodarstva je Evropska komisija sprejela strategijo, s katero želi izkoristiti vrednost podatkov, ki so na voljo v evropskem prostoru. Na njeni podlagi se sprejema vrsta aktov, namenjenih povečanju prostega pretoka podatkov, njihovi ponovni uporabi in premišljenemu upravljanju. EU želi s tem vzpostaviti regulativni okvir, ki bi zagotovil usklajeno ravnanje držav članic in okrepil varstvo zasebnosti ter pravice potrošnikov. Z novimi akti si EU prizadeva ohraniti in nad...

SIR*IUS 5/2023

Revidiranje skladnosti hrambe gradiva v digitalni obliki z Zakonom o varstvu dokumentarnega in arhivskega gradiva ter arhivih (ZVDAGA)

Revizorji so z rednimi pregledi elektronske hrambe zelo pomemben institut zagotavljanja varne in zakonsko skladne elektronske hrambe dokumentov, saj je pri taki hrambi nadvse pomembno, da sta dolgoročno zagotovljeni veljavnost in dokazna vrednost elektronskih dokumentov. V prispevku je na začetku nekaj splošnih informacij o pomenu varstva dokumentarnega gradiva, nato je povzeta osnovna zakonodaja na tem področju, ki vzpostavlja okvir zakonsko skladne elektronske hrambe. V nadaljevanju opredeljuj...

SIR*IUS 5/2023

Artificial Intelligence and Projects in Slovenia

Umetna inteligenca (UI) lahko preoblikuje poslovanje v Sloveniji. Lahko se uporablja za izboljšanje učinkovitosti, storilnosti, storitev za stranke in upravljanje tveganj. Slovenija ima številne priložnosti za uporabo umetne inteligence v svojo korist, na primer pri analizi podatkov, odkrivanju goljufivega poslovanja in upravljanju oskrbnih verig. Organizacije v Sloveniji morajo biti pripravljene sprejeti UI, da bi ostale konkurenčne. Pri uvajanju UI-ja se podjetja soočajo z izzivi, kot so potre...

SIR*IUS 5/2023

Kombiniranje primerjalnih meril za določanje pomembnosti pri reviziji računovodskih izkazov

Revizijski svet Slovenskega inštituta za revizijo je v sodelovanju z Agencijo za javni nadzor nad revidiranjem v septembru 2023 obravnaval način določanja pomembnosti za namene revidiranja računovodskih izkazov s kombiniranjem različnih primerjalnih meril in o tem pripravil strokovno razlago.

SIR*IUS 5/2023

Primernost uporabe modelov AVM pri ocenjevanju vrednosti nepremičnin

Na Odbor sekcije pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti je bilo naslovljeno vprašanje, ali je pri vrednosti nepremičnin (pravic na nepremičninah) dovoljena uporaba modelov AVM in ali so tovrstne ocene usklajene z zahtevami MSOV-jev. Problematiko ocenjevanja vrednosti uporabe modelov AVM pri ocenjevanju vrednosti nepremičnin (pravic na nepremičninah) je obravnaval Odbor sekcije pooblaščenih ocenjevalcev vrednosti in o tem pripravil strokovno razlago.

SIR*IUS 5/2023

Računovodenje zalog, ki jih kupec ne prevzame, stroški vračila pa presegajo čisto iztržljivo vrednost ali stroške uničenja

Računovodenje zalog, ki jih kupec ne prevzame, stroški vračila pa presegajo čisto iztržljivo vrednost ali stroške uničenja, je obravnaval Odbor sekcije preizkušenih računovodij in o tem pripravil strokovno razlago.

SIR*IUS 5/2023

Status davčnega zavezanca pri presoji kraja obdavčitve storitev

Vprašanje dokazovanja statusa davčnega zavezanca pri presoji kraja obdavčitve storitev je obravnaval Odbor sekcije preizkušenih davčnikov in o tem pripravil strokovno razlago.

SIR*IUS 5/2023

IT kontrole in MSR 315

Problematiko pregledov področij, ki so ključna za revizije računovodskih izkazov po Mednarodnem standardu revidiranja 315 (v nadaljevanju: MSR 315), sta obravnavala Odbor sekcije preizkušenih revizorjev informacijskih sistemov in Revizijski svet ter o tem pripravila strokovno razlago.

SIR*IUS 5/2023